Onze

Huurvoorwaarden

Huurvoorwaarden, Reglement, Huisregels
Vakantiewoningen de Pastorie

1. Algemeen
Deze huurvoorwaarden, reglement en huisregels zijn van toepassing op alle reserveringen, boekingen en overeenkomsten van huur met vakantiewoning De Pastorie, voor zowel vakantiewoning De Kapelaan als De Pastoor.

Gast(en)
Onder gast(en) (huurder) wordt verstaan degene die de reservering/boeking doet, alsmede de personen die in de vakantiewoning verblijven tijdens de huurperiode.

Eigenaar
Onder eigenaar (verhuurder) wordt verstaan de eigenaren van vakantiewoningen De Pastorie met KvK-Nummer: 91484480

Vakantiewoning
Onder vakantiewoning wordt bedoelt ofwel De Kapelaan of wel De Pastoor, met daarbij horend; gemeenschappelijke ruimtes, gezamenlijke tuin en oprit, inboedel, alsmede alle bijbehorende overige roerende en onroerende goederen.

2. Boekingen/Reserveringen
Dit is mogelijk via de website van de pastorie, airbnb, origineel overnachten.nl, bookings.com dan wel per telefoon of per mail. Genoemde wijze van boekingen zijn bindend. De reservering is definitief bij goedkeuring van de boeking.

3. Prijs
De Pastoor : €160 per nacht per woning.
De Kapelaan : €110 per nacht per woning.
Er is een minimaal verblijf van 2 nachten.
Bij reserveringen via een andere boekingssite kunnen de prijzen afwijken.

Prijsopbouw
Genoemde prijzen zijn inclusief:

  • Bedlinnen en opgemaakte bedden bij aankomst.
  • Keukenlinnen.
  • Badhanddoeken.
  • T.V. en Wifi.
  • Parkeren.
  • Kosten van gas, water, licht (zie punt 10 toelichting Gas, Water, Licht)
  • Boekingskosten.
  • Toeristenbelasting.

Zijn er nog andere wensen? Neem dan contact op met de eigenaar voor de mogelijkheden.
De prijs per nacht kan niet verlaagd worden door meenemen eigen bedlinnen en/of handdoeken of zelf de eindschoonmaak uit te voeren.

4. Wijzigingen door gast
Voor kleine wijzigingen, brengen wij geen kosten in rekening.

Het overboeken naar de andere vakantiewoning is mogelijk (bij beschikbaarheid) Hiervoor wordt €25 in rekening gebracht.

Het wijzigen van data voor verblijf is mogelijk (bij beschikbaarheid). Hiervoor wordt €25 in rekening gebracht.

Wijzigingen via andere boekingssites kunnen afwijken.

5. Aankomst- en vertrek
Aankomen en vertrekken is op alle dagen in de week mogelijk.

Aankomst : Tussen 15.00 uur en 20.00 uur.
Vertrek : Uiterlijk voor 10.00 uur.

Indien u een ander tijd wenst voor aankomst en/of vertrek, kunt u hier over contact opnemen met De Pastorie per telefoon of per mail.

U kunt voor uw vertrek of tijdens uw reis per mail of per telefoon (bellen, sms of whats’app) laten weten hoe laat u aankomt. Bij aankomst kunt u aanbellen bij de voordeur van De Pastorie.

6. Waarborgsom en Schade door toedoen van gast
Er wordt geen waarborgsom in rekening gebracht dan wel gevraagd.

Er zullen wel kosten in rekening gebracht worden bij de gast, bij een van onderstaande omstandigheden:

Als er zaken uit de vakantiewoning ontvreemd zijn en als de inboedel of vakantiewoning zelf ernstig beschadigd is. Dit soort afwijkingen zullen door de eigenaar gedocumenteerd worden in de vorm van een omschrijving, aangevuld met foto’s en/of camerabeelden. Deze bevindingen zullen met de gast gedeeld worden.

De prijs per nacht is inclusief eindschoonmaak. Hierbij dient de gast er rekening mee te houden dat bij het verlaten van de woning, de gast zelf zorg moet dragen voor:

  • De vaat schoon en opgeruimd is.
  • De vakantiewoning netjes achtergelaten moet worden.
  • Vuil niet wordt achtergelaten maar in de kliko’s wordt gegooid.
  • Er geen vuil of spullen worden achtergelaten in de tuinen rondom de pastorie.

Indien er niet aan bovenstaande punten is voldaan, kan en mag de eigenaar extra kosten rekening brengen. Tevens kunnen er extra kosten in rekening gebracht worden als de vakantiewoning ernstig vervuild achter wordt gelaten, waardoor een normale eindeschoonmaak niet afdoende is.

Ook een te late check-out of check-in kan leiden tot extra kosten voor de gast, tenzij u van de eigenaar bevestigd heeft gekregen dat u later mag in- of uit- checken.

Indien de sleutels niet worden ingeleverd door de gast, zal er een som van €150 in rekening worden gebracht, omdat de eigenaren dan alle sloten met sleutels dienen te vervangen.

De gast doet er dan ook goed aan om de vakantiewoning na betreding goed te inspecteren. Tekortkomingen, vragen of opmerkingen kunnen bij de eigenaar gemeld worden.

Het afhandelen van schades kunnen via andere boekingssites afwijken.

7. Betalingen
Reserveringen dienen direct betaald te worden via de website per iDeal of per bankoverschrijving. Een bankoverschrijving dient binnen 14 dagen voldaan te worden. Indien de reservering binnen deze 14 dagen valt, dient de betaling uiterlijk 3 dagen voor aankomst voldaan te worden. Indien de reservering binnen deze 3 dagen valt, dient de betaling direct voldaan te worden.

Indien de betalingen niet geheel voldaan zijn, binnen de hierboven beschreven termijnen, kan de reservering geannuleerd worden door de eigenaar. Eventueel reeds deels betaalden gelden worden niet teruggestort aan de gast.

Betaalwijzes via andere boekingssites kunnen afwijken.

8. Annulering
De Wet Koop op afstand, in het bijzonder de daarin gegeven bedenktermijn van 14 werkdagen, geldt niet voor reizen afgesloten via internet. In deze wet wordt een uitzondering gemaakt voor de toeristische sector wegens het specifieke karakter van de geleverde diensten, in aansluiting op de Europese richtlijn betreffende de verkoop op afstand, die eveneens in een uitzondering voorziet voor diensten betreffende logies. Uw boeking is dus bindend.

Wilt u iets wijzigen, zie punt 4 “Wijzigingen door gast”.

Annuleringen dienen schriftelijk dan wel per mail te worden doorgegeven.

Een bevestigde annulering is definitief en kan niet herroepen worden.

Bij een annulering van de boeking door de gast wordt onderstaand percentage in rekening gebracht bij de gast:

  • 15% van de totale huursom bij annulering van meer dan 3 maanden voor de ingangsdatum.
  • 50% van de totale huursom bij annulering binnen 2 tot 3 maanden voor de ingangsdatum.
  • 75% van de totale huursom bij annulering binnen 1 tot 2 maanden voor de ingangsdatum.
  • 90% van de totale huursom bij annulering binnen 1 maand tot 1 week voor de ingangsdatum.
  • 100% van de totale huursom bij annulering binnen 1 week voor de ingangsdatum.

Indien de huursom reeds voldaan is door de gast, zal de eigenaar de restitutiesom waar de gast recht op heeft bij annulering, terugstorten aan de gast.

Bij een tussentijds beëindiging van de huurperiode (eerder vertrekken) wordt geen restitutie betaald van de huursom.

Annuleringen via andere boekingssites kunnen afwijken.

9. Verzekeringen
Het is de verantwoordelijkheid van de gast om goed verzekerd op vakantie te gaan. De gast dient dan ook zelf zorg te dragen voor bijvoorbeeld een annulerings- dan wel reisverzekering. Ook een WA-verzekering kan van belang zijn.

Schade aan of verlies van persoonlijke eigendommen van de gast tijdens het verblijf bij de eigenaar, worden nimmer vergoed door de eigenaar, tenzij anders is overeengekomen na het ontstaan van de schade.

10. Toelichting gebruik gas/water/licht
De eigenaren willen graag een inclusief prijs blijven aanbieden, zodat gasten niet apart af hoeven te rekenen voor verbruik van g/w/l. Daarnaast willen de eigenaren zo veel mogelijk bijdragen aan een beter milieu.

De eigenaren verzoeken hun gasten dan ook om bijvoorbeeld de verwarming lager te zetten als de woning verlaten wordt, om ramen niet open te zetten, terwijl de verwarming ook aan staat, lampen uit te doen als u weg gaat of om kranen onnodig lang te laten doorlopen.

De eigenaren danken u op voorhand voor uw bijdrage in deze.

Het is niet toegestaan om grote stroomverbruikers te gebruiken in de vakantiewoningen. Het gebruik van een gourmetstel, fondue en frietpan is dan ook verboden.

De eigenaren kunnen alleen inclusief gebruik aan blijven bieden als er normaal verbruikt wordt. De eigenaar is gerechtigd bij excessief gebruik de extra kosten door te berekenen aan de huurder en in te houden op de waarborgsom.

11. Niet beschikbaarheid van de vakantiewoning
Indien de door de gast geboekte vakantiewoning niet beschikbaar is of niet beschikbaar kan zijn tijdens de door de gast gekozen huurperiode, door omstandigheden waardoor nakoming van de eigenaar in redelijkheid niet verwacht kan worden (bijvoorbeeld bij brand, grote schade, dubbele boeking, overlijden of ernstige ziekte van de eigenaar, etc) zal de eigenaar de boeking annuleren en de gast op de hoogte stellen. Reeds betaalde gelden (verhuurkosten) worden door eigenaar terugbetaalt aan de gast.

Indien de gast de vakantiewoning tijdens de huurperiode dient te verlaten vanwege brand, ernstige schade of een natuurramp zal er geen restitutie plaats vinden van de huursom. Ook is de eigenaar in een dergelijke geval niet aansprakelijk voor schade aan persoonlijke bezittingen van de gasten.

Indien de gast de vakantiewoning moet verlaten vanwege overlijden of ernstige ziekte van de eigenaar, zal de eigenaar het restant van de huursom terugbetalen aan de gast.

Indien de gast de vakantiewoning moet verlaten op verzoek van de eigenaren dan wel politie vanwege het niet naleven van de huurvoorwaarden, reglementen en huisregels, heeft de gast geen recht op restitutie van het restant van de huursom.

12. Prijswijzigingen
De eigenaar is gerechtigd om huurprijzen op de website dan wel airbnb te allen tijde te wijzigen. Indien een gast reeds geboekt heeft, zal de gewijzigde prijs geen invloed hebben op reeds geboekte huurperiodes. Niet bij een verhoging van de prijs, maar ook niet bij een verlaging van de prijs.

13. Aantal personen
Maximaal aantal gasten per woning:
De Kapelaan: 2 personen
De Pastoor: 4 personen

Deze aantallen mogen niet overschreden worden, tenzij u uitdrukkelijk toestemming heeft ontvangen van de eigenaar.

14. Kinderen/Jongeren
Kinderen en jongeren van alle leeftijden zijn van harte welkom, mits een van de gasten tijdens de huurperiode een minimale leeftijd heeft van 23 jaar of ouder.

15. Gehandicapten
Uiteraard zijn mensen met een handicap van harte welkom. Helaas zijn de vakantiewoningen niet geschikt voor mensen met een rolstoel of mensen die slecht ter been zijn (vanwege trappen, trapjes, smallere doorgangen en kiezelpad)

16. Huisdieren
Huisdieren zijn niet toegestaan in de vakantiewoningen.
De eigenaren zijn in het bezit van een tweetal honden. Deze honden komen niet in de vakantiewoningen of de tuin voor de gasten.

17. Wifi/Internet
Er is gratis wifi en t.v. beschikbaar. De bereikbaarheid is goed, ondanks dat het om een gemeenschappelijke verbinding gaat. Er wordt vriendelijk verzocht om geen applicaties te gebruiken die veel data verbruiken. De Wifi is een service en geen onderdeel van de huurovereenkomst. De eigenaren zijn dan ook niet aansprakelijk voor het eventueel niet goed functioneren van de internetverbinding (wifi)

18. Auto/Parkeren
Voor het uitladen van uw spullen, kunt u, uw auto tijdelijk naast ingang voor de vakantiewoningen zetten.

U dient te parkeren in de straat. Parkeren in de straat is gratis.

Indien er geen parkeerplaats is in de straat, mag u, uw auto, tot er weer parkeerplek is in de straat, in de voortuin van de pastorie zetten.

Het is niet mogelijk om elektrische auto’s op te laden.

De eigenaar is niet aansprakelijk voor schade aan uw auto, tenzij anders overeengekomen na het ontstaan van de schade.

19. Fiets en/of elektrische fiets
In de gezamenlijke tuin is het mogelijk om een fiets en/of elektrische fiets te plaatsen. Deze staan achter een af te sluiten poort onder een afdak. Maximaal 1 fiets of 1 elektrische fiets per persoon. De elektrische fiets kan gratis opgeladen worden. Ook is er basis gereedschap aanwezig.

De eigenaar is niet aansprakelijk voor schade aan uw (elektrische) fiets, tenzij anders overeengekomen na het ontstaan van de schade.

20. Lakens en (keuken)handdoeken
Bij aankomst zullen er opgemaakte bedden klaar staan waarbij de gast keuze heeft uit 2 verschillende hoofdkussen en de keuze heeft uit een zomer- en of winterdekbed. Het meenemen van eigen beddengoed is niet toegestaan.

Daarnaast ontvangt iedere gast 2 handdoeken, is er een badmat en klein handdoekje. Op verzoek van de gast worden er schone handdoeken aangeleverd.

Het keukenlinnen bestaat uit een droog- en theedoek en een vaatdoek.

21. Spelletjes, (kook)boeken en (toeristische) informatie
Er zijn spelletjes aanwezig, alsmede boeken en kookboeken in het Nederlands.
Ook is er een informatiemap aanwezig met talrijke informatie over de omgeving, veel diverse toeristische informatie, noodzakelijke informatie en leuke weetjes over De Pastorie en de lokale geschiedenis.

22. Huisregels en Veiligheid

  • Geen geluidsoverlast veroorzaken.
  • Nachtrust tussen 23.00 uur en 07.00.
  • Het plaatsen van caravans, campers, tenten en vergelijkbare zaken op grond van De Pastorie is niet toegestaan, tenzij er toestemming is verleend door de eigenaar.
  • Roken, Vapen, E-Sigaretten en Drugs zijn verboden in de woning en in de gezamenlijke tuin. Er is wel een aparte rookplek beschikbaar.
  • Gourmet, fondue, frietpan en barbecue zijn verboden.
  • Stook geen vuurtje in de tuinen en respecteer aanplantingen.
  • Meubels in de woning niet verplaatsen van de ene na de andere kamer.
  • In de tuin zijn meubels aanwezig. Geen meubels van binnen naar buiten verplaatsen.
  • Geen maandverband, tampons, luiers, vet of voedselresten in het toilet gooien en/of doorspoelen.
  • Geen vet- of etensresten door de gootsteen gieten.
  • Niet rennen in de woningen.
  • Houdt de spelletjes, (kook)boeken en informatiemap netjes en schoon voor de volgende gast.
  • Trappen alleen te gebruiken door huurders van De Pastoor.
  • Instellingen en kanalen van de t.v. mogen niet gewijzigd worden.
  • Het ophangen van slingers of versieringen d.m.v. punaises of plakband is niet toegestaan, i.v.m. beschadigingen.
  • Zonder toestemming van de eigenaar mogen er geen extra gasten op bezoek komen. Tevens mogen er geen feesten of vrijgezellenparty’s worden gehouden.
  • Het is uitdrukkelijk verboden om in de vakantiewoningen, de pastorie of de grond dan wel tuinen die behoren tot de pastorie, foto dan wel filmopnames te maken met een pornografisch karakter dan wel deze te delen op het web. Bij overtreding van dit verbod is de gast aansprakelijk voor de eventuele schade die hieruit voortvloeit.
  • Het is tevens verboden om foto- dan wel filmopnames te maken van de eigenaren, diens kinderen of diens gasten of buurtbewoners. Bij overtreding van dit verbod is de gast aansprakelijk voor de eventuele schade die hieruit voortvloeit.
  • De gast dient de eigenaar toegang te verlenen tot de gehuurde vakantiewoning bij calamiteiten, zoals brand, schade of reparaties.

Brandveiligheid en noodprocedures

  • Er zijn rookmelders aanwezig.
  • Er zijn brandblussers aanwezig.
  • Trappen, gangen en deuren dienen vrij gehouden te worden.
  • Het bewaren van vuurwerk in of rond de woning, dan wel het afsteken daarvan is niet toegestaan.
  • Geen brandende kaarsen onbeheerd achter laten.

Bij het achterlaten van de woning

  • Oven, magnetron, koelkast, diepvries en vaatwasser worden netjes en leeg achter gelaten.
  • De vaat wordt schoon terug geplaatst in de kasten.
  • Er mag geen vuil achter blijven in de woning. Vuil dient in de daarvoor bestemde kliko’s gegooid te worden.
  • Vergeet niet uw meegebrachte voedingswaren op te ruimen of mee te nemen.
  • Alle lampen uit doen.
  • Alle deuren en ramen sluiten.
  • Sleutels inleveren bij de eigenaar of in de woning op de eettafel achter laten.

23. Privacy en Gebruik persoonsgegevens
Zie hiervoor het aparte privacy beleid, rechts onderaan de pagina.

24. Klachten
Indien de gast een klacht heeft over de vakantiewoning tijdens het verblijf, dient de gast dit binnen 24 uur ter plekke te melden bij de eigenaar. De eigenaar heeft dan de mogelijkheid om de klacht z.s.m. te verhelpen dan wel een passende oplossing aan te bieden.

Indien de gast andere klachten heeft voorafgaand aan het verblijf, daarna of de gast van mening is dat een eerder gemelde klacht, niet goed is afgehandeld, kan de gast bij thuiskomt als nog een schriftelijke klacht indienen per mail of per post. Dit dient 4 weken na einde van de huurovereenkomst te geschieden. De klacht zal dan binnen 4 weken worden afgehandeld.

Indien de hierboven weergegeven procedure niet wordt gevolgd of indien de termijnen worden overschreden, wordt de klacht niet meer in behandeling genomen.

25. Toepasselijk recht en bevoegd rechter
Uitsluitend het Nederlands recht is van toepassing op alle geschillen met de eigenaar dan wel vakantiewoning de pastorie.